Τα αρώματα που ξυπνούν θετικές αναμνήσεις παρακινούν τη λήψη αποφάσεων.

  • Share this:
Τα αρώματα που ξυπνούν θετικές αναμνήσεις παρακινούν τη λήψη αποφάσεων.

Πώς το άρωμα οδηγεί την ανθρώπινη συμπεριφορά;
Τα αρώματα που ξυπνούν θετικές αναμνήσεις παρακινούν τη λήψη αποφάσεων.

Η όσφρηση είναι η πιο πρωταρχική και μυστηριώδης από τις έξι αισθήσεις μας. Σε όλη την ανθρώπινη εξέλιξη, η όσφρησή μας ήταν το κλειδί για την επιβίωσή μας. Οι άνθρωποι είναι ικανοί να διακρίνουν χιλιάδες μοναδικές μυρωδιές.

Η όσφρηση είναι συχνά η πρώτη προειδοποίηση για ασφάλεια ή κίνδυνο, φίλο ή εχθρό. Οι μυρωδιές έχουν τη δύναμη να οδηγήσουν τη συμπεριφορά σας σε ενστικτώδες και υποσυνείδητο επίπεδο. Ευτυχώς, μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε τη δύναμη της όσφρησης και να τη χρησιμοποιήσετε συνειδητά προς όφελός σας.

Είναι ειρωνικό ότι οι περισσότεροι άνθρωποι υποτιμούν τη δύναμη του αρώματος. Τα αρώματα έχουν την ικανότητα να προκαλούν τόσο θετικές όσο και αρνητικές ψυχολογικές καταστάσεις του νου και αντιδράσεις σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Από εξελικτική άποψη, μια αρνητική μυρωδιά, όπως ένα νεκρό ζώο, μπορεί να προκαλέσει ένα στιγμιαίο αντανακλαστικό για να το φάς. Μια θετική μυρωδιά, όπως το κάψιμο του ξύλου ή το ψήσιμο μπισκότων, μπορεί να προκαλέσει ένα αίσθημα ασφάλειας και την επιθυμία να κάνετε φιλία ενώ ξεκουράζεστε και χωνεύετε. 

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου



Τι μυρωδιές πυροδοτούν μια ανάμνηση πραγμάτων του παρελθόντος για εσάς;

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου


Η όσφρηση συνδέεται με τις πρώιμες εμπειρίες της ζωής που είναι αποθηκευμένες σε εγγράμματα μνήμης συγκεκριμένων νευρωνικών δικτύων, κάποιος περιγράφει γλαφυρά πώς οι ξεχασμένες παιδικές αναμνήσεις επανέρχονται στη συνείδηση ​​με την αρχική τους ένταση όταν ο πρωταγωνιστής της ιστορίας του βυθίζει ένα μπισκότο μαντλέν σε ένα φλιτζάνι τσάι.

Οι ερευνητές αποκαλούν αυτό το «φαινόμενο προυστιανής μνήμης». Οι παιδικές αναμνήσεις που συνδέονται με το άρωμα μένουν με τους ανθρώπους σε όλη τη ζωή. Πρόσφατα, η Rachel Herz του Brown University και ο Haruko Sugiyama και οι συνεργάτες της στην Kao Corporation στην Ιαπωνία διεξήγαγαν μια μελέτη για να εντοπίσουν πώς το άρωμα ενός προϊόντος προκαλεί προσωπικές συναισθηματικές αναμνήσεις και επηρεάζει την ελκυστικότητα ενός προϊόντος στους πιθανούς καταναλωτές.

 Η σχέση μεταξύ της μνήμης που προκαλείται από οσμές και της αξιολόγησης προϊόντων», δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Chemosensory Perception .

Ο Herz και οι συνεργάτες του ξεκίνησαν να δοκιμάσουν πώς οι αναμνήσεις που προκαλούνται από μυρωδιές επηρεάζουν τις αντιλήψεις των πελατών για ένα προϊόν. Αυτές οι «προυστιανές αναμνήσεις» σχηματίζονται συνήθως νωρίς στη ζωή και είναι εξαιρετικά ισχυρές στην καθοδήγηση των ανθρώπινων συμπεριφορών.

Για αυτό το πείραμα, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δείγματα τεσσάρων αρωματικών λοσιόν σώματος που στάλθηκαν σε 271 Αμερικανίδες ηλικίας μεταξύ 22 και 31 ετών. Οι συμμετέχοντες βαθμολόγησαν τα αρώματα της λοσιόν για πέντε ιδιότητες: ευχαρίστηση, ένταση, οικειότητα, μοναδικότητα και τον βαθμό στον οποίο κάθε λοσιόν προκάλεσε προσωπικές αναμνήσεις. Σε συνέχεια της έρευνας, οι συμμετέχοντες βαθμολόγησαν πόσο άρεσε σε κάθε άτομο η λοσιόν.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στη μελέτη προτιμούσαν τα αρώματα λοσιόν που μύριζαν ευχάριστα και προκαλούσαν ισχυρότερες προσωπικές συναισθηματικές αναμνήσεις. Η συναισθηματική απόκριση σε μια μυρωδιά ποικίλλει ευρέως από άτομο σε άτομο με βάση την προσωπική του εμπειρία. Για παράδειγμα, λατρεύω τη μυρωδιά της κοπριάς λόγω των θετικών αναμνήσεων της παιδικής ηλικίας που βρίσκομαι στο χωριό , ενώ οι περισσότεροι πιστεύουν ότι είναι αηδιαστικό.

Οι ιδιοσυγκρασίες της αντίληψης που σχετίζεται με τη μυρωδιά καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την προηγούμενη μάθηση και την προσωπική σας ιστορία, αλλά υπάρχουν επίσης πολιτισμικές και γεωγραφικές παραλλαγές. Δηλαδή, στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη οι μυρωδιές εσπεριδοειδών γίνονται αντιληπτές ως φωτεινές και χαρούμενες μυρωδιές, ενώ η λεβάντα ως ηρεμιστική. Στην Ιαπωνία, το γιασεμί συνδέεται με μια χαλαρή διάθεση. Το ροδόνερο θεωρείται ως ένα δυναμωτικό και χαρούμενο άρωμα. 

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου


Έχοντας κάποιες γνώσεις για μια δεδομένη κουλτούρα μπορεί να βοηθήσει έναν αρωματοποιό να προβλέψει τον βαθμό στον οποίο ένα συγκεκριμένο άρωμα θα προκαλέσει προσωπικές αναμνήσεις.

Η ατομική ένταση των προυστιανών αναμνήσεων που προκαλεί το άρωμα ενός προϊόντος είναι η κύρια κινητήρια δύναμη για την παρακίνηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Όσο πιο ζωντανές είναι οι αναμνήσεις που προκαλεί ένα άρωμα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να αγοράσει κάποιος ένα προϊόν με αυτό το άρωμα.

Αν και αυτή η μελέτη αφορούσε τη χρήση του αρώματος για την προώθηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών , οι μυρωδιές με τις οποίες επιλέγετε να περιβάλετε τον εαυτό σας μπορούν να οδηγήσουν την προσωπική σας συμπεριφορά με θετικούς τρόπους. Οι μυρωδιές με τις οποίες περιβάλλεις τον εαυτό σου βρίσκονται στον τόπο ελέγχου σου. Μπορείτε να βάλετε τον εαυτό σας στη θέση του οδηγού και να χρησιμοποιήσετε το άρωμα ως εργαλείο για να δημιουργήσετε μια συγκεκριμένη νοοτροπία και να αυξήσετε το κίνητρό σας για να επιτύχετε μια στοχευμένη συμπεριφορά. 

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου



Τα αρώματα έχουν τη δύναμη να ξεκλειδώνουν τις υποσυνείδητες αναμνήσεις

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου


Ενώ έγραφα αυτήν την ανάρτηση ιστολογίου σε ένα καφενείο σήμερα το πρωί, ρώτησα μια ομάδα αγνώστων που κάθονταν στο τραπέζι δίπλα μου για τυχόν θετικές ή αρνητικές αναμνήσεις που ξύπνησε μια συγκεκριμένη μυρωδιά από το παρελθόν τους. Ήταν μια διασκεδαστική συζήτηση, που κατέληξε να κρατήσει πάνω από μία ώρα.

Μια γυναίκα στα τέλη της δεκαετίας του '70 είπε ότι ο πατέρας της φορούσε πάντα δερμάτινα και η μητέρα της φορούσε Shalimar. Κάθε φορά που μυρίζει αυτά τα αρώματα, θυμίζει τους γονείς της και την παιδική της ηλικία.

Η μυρωδιά του ξύλου που καίγεται στο τζάκι, το φρέσκο ​​κομμένο γρασίδι και η μυρωδιά του πεύκου από ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο συνδέονταν όλα με θετικές αναμνήσεις. Όλοι συνέδεσαν έντονα τη μυρωδιά του ψησίματος του ψωμιού και του μπέικον με το «σπιτικό γλυκό σπίτι».

Ένα άτομο που ήταν στο Βιετνάμ. Είπε ότι η μυρωδιά του καμένου χοτ-ντογκ ή μιας χημικής ουσίας που ονομάζεται cordite (ένα άκαπνο εκρηκτικό που χρησιμοποιείται σε πυρομαχικά) του δίνει τρομακτικές αναδρομές της εποχής του πολέμου.

Αφού διαβάσετε αυτήν την ανάρτηση, θα συνιστούσα να ρωτήσετε τον εαυτό σας και τους άλλους γύρω σας σχετικά με τη σχέση τους με διάφορες μυρωδιές και αρώματα και την προσωπική τους ανάμνηση για πράγματα που είχαν σχέση στο παρελθόν με μια συγκεκριμένη μυρωδιά.

Ανακάλυψα για πρώτη φορά τη σχέση μεταξύ της όσφρησης και των αθλητικών επιδόσεων όταν άρχισα να τρέχω ως έφηβος στις αρχές της δεκαετίας του 90. Εκείνη την εποχή, η αρχική κολόνια Polo ήταν πολύ δημοφιλής και μου άρεσε η μυρωδιά.

Πριν από κάθε τρέξιμο, ελούζα θρησκευτικά τον εαυτό μου με κολόνια Polo. Μέχρι σήμερα, η μυρωδιά της κολόνιας Polo ανακατεμένη με τον ιδρώτα με κάνει να νιώθω ξανά δεκαεπτά.

 Περιβάλλω τον εαυτό μου με αρώματα που προκαλούν θετική ψυχολογία και ιδανική αθλητική νοοτροπία.  

Για παράδειγμα, η μυρωδιά του αντηλιακού μου θυμίζει πάντα καλοκαίρι και με γεμίζει με την ενέργεια και τη χαρά του καταγάλανου ουρανού και της λαμπερής ηλιοφάνειας. Τις γκρίζες, χειμωνιάτικες μέρες, όταν προπονούμουν σε διάδρομο μέσα σε ένα καταθλιπτικό γυμναστήριο, η μυρωδιά του αντηλιακού προκαλούσε όλα τα θετικά συναισθήματα που συνδέονται με το καλοκαίρι.

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου



Η ανατομία ενός αρώματος

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου


Η λέξη άρωμα προέρχεται από τη λατινική λέξη perfumare , που σημαίνει «να καπνίζω». Η αρωματοποιία είναι η τέχνη της κατασκευής αρωμάτων. Ο αρωματοποιός είναι μια «μύτη» ή άτομο που δημιουργεί αρώματα.

Η τέχνη της αρωματοποιίας ξεκίνησε στην αρχαία Μεσοποταμία και την Αίγυπτο και εκλεπτύνθηκε περαιτέρω από τους Ρωμαίους και τους Πέρσες. Η δημιουργία ενός αρώματος απαιτεί την αρμονική ανάμειξη δυνητικά εκατοντάδων μεμονωμένων φυσικών και συνθετικών αρωματικών χημικών ουσιών. Συνήθως, οι αρωματοποιοί δημιουργούν τρεις βαθμίδες "νότες αρωμάτων" - αυτές περιλαμβάνουν νότες κορυφής, μεσαίες νότες "καρδιάς" και νότες βάσης - που ξεδιπλώνονται με την πάροδο του χρόνου καθώς το άρωμα αναμιγνύεται με τα φυσικά έλαια του δέρματός σας.

Οι νότες κορυφής τείνουν να είναι ελαφριές, διαλύονται γρήγορα και συχνά είναι εσπεριδοειδείς. Οι μεσαίες και οι κάτω νότες ενός αρώματος είναι βαθύτερα αρώματα και θα μπορούσαν να απεικονιστούν ως γήινα ή ξυλώδη. Οπουδήποτε από 800 έως 1.500 διαφορετικά χαρακτηριστικά αρωμάτων, θα μπορούσαν να βρεθούν σε ένα περίπλοκο άρωμα. 

Για παράδειγμα, η κολόνια Polo που φορούσα ως έφηβος είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο άρωμα που δημιουργήθηκε από τον αρωματοποιό Carlos Benaim που περιλαμβάνει: Κορυφαίες νότες από πεύκο, λεβάντα περγαμόντο, κύμινο, βασιλικό. Νότες καρδιάς από κόλιανδρο, μαντζουράνα, γιασεμί, γεράνι, θυμάρι. και Νότες βάσης από δέρμα, βρύα δρυός, πατσουλί, κεχριμπάρι, μόσχος και φρανγκινσέν. 

Η δημιουργία ενός συναισθηματικού τόνου μέσω ενός αρώματος είναι μια επιστημονική διαδικασία. Κάθε άρωμα περιέχει ένα μοναδικό μείγμα συνθετικών και φυσικών ουσιών, συμπεριλαμβανομένων αιθέριων ελαίων που εξάγονται από λουλούδια και φυτά, και τεχνητές συνθετικές μυρωδιές. Τα διακριτικά αρώματα που βρίσκονται σε κάθε πτυχή ενός αρώματος συνδυάζονται πάντα με τη χημεία του ατόμου, κάτι που προσθέτει γοητεία και την "υπογραφή αρωμάτων". 

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου


Συμπέρασμα: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δύναμη της όσφρησης για να δημιουργήσετε νοοτροπία και συμπεριφορά

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου


Αναγνωρίζοντας τη δύναμη συγκεκριμένων αρωμάτων στην καθημερινότητά σας, σας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το άρωμα ως εργαλείο για να δημιουργήσετε μια ψυχολογική κατάσταση του μυαλού κατά παραγγελία. Επίσης, οι αναμνήσεις που συνδέονται με ένα άρωμα μπορούν να σας βοηθήσουν να ξαναζήσετε τους θετικούς συσχετισμούς που συνδέονται με τους ανθρώπους και τα μέρη του παρελθόντος σας. 

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά αρώματα τύπου  ●Κλικ εδώ να δεις γυναικεία αρώματα τύπου



ΘΕΛΕΙΣ κορυφαία ποιότητα αρωμάτων τύπου?

● Κλικ εδώ να δεις ανδρικά  
● Κλικ εδώ να δεις γυναικεία  
Γίνε μέλος

Λάβετε πρώτοι τα νέα μας και ειδικές προσφορές!

SEB Group

Συμβουλές Ομορφιάς